3.1.10



Tänkte att jag skulle skriva lite om mig själv, kom på att jag har haft bloggen i mer än ett år och har inte skrivit något hehe. Men i alla fall, jag heter Emma Lindbladh och är 16. Jag bor i en liten by (eller håla kanske man ska kalla det) som heter Hjärup, ligger utanför Lund i Skåne. Jag går på en gymnasieskola i Lund som heter Carl Adolph Agardh, jag går medialinjen där. Trivs jättebra. Jag har en pojkvän som heter Alexander, han är världens bästa och jag älskar honom över allt annat. Det är han som får mig att orka. Hm, vad kan man mer berätta om mig... Ja, mitt största intresse är då fotografi. Jag har alltid varit omringad om fotografer och konst. Min morfar är fotograf och har varit det sedan han var 16, han har kommit väldigt långt i sin karriär inom foto. Han blev sedan kopist (en som kopierar negativen) han gjorde kopior för Georg Oddner bland annat. Så från min morfar har jag fått mycket hjälp och intresse. Min pappa är AD på en reklam byrå i Malmö som heter Navigator. Ända sedan jag var liten fick jag följa med honom på fotograferingar, och på hans jobb. Min pappa är också fotograf, och är väldigt intresserad av konst. Jag fick min första kamera när jag var fyra-fem år. Min morfar köpte den på en loppmarknad för 10 kr med tillhörande blixt. Jag lyssnar mest på svensk musik, såsom Lars Winnerbäck, Ulf Lundell, Kent, Melissa Horn m.m. Jag inspireras mycket av musiken jag lyssnar på, vemodig musik. Därför ser de flesta av mina bilder sorliga och vemodiga ut. Jag fotograferar och målar efter mitt mående, om jag har ångest då fotograferar jag det som ångesten framkallades av eller vad ångest är för mig. Ja, det var nog det. Om ni undrar något så får ni fråga!


3 kommentarer:

Petra sa...

Fina bilder av en fin människa

Anonym sa...

Hallå goa Emma och en God Fortsättning till dig!!! Ser att jag ligger lite efter i din blogg men.... :-) Du, "förortsvinter", ser jag som typ Skånsk vinter. Och den är inte kul...
Det var kul att läsa lite om dig här. Fast, jag vet ju en del ändå. Det är kul med ditt fotointresse och jag följer det gärna!

Hälsningar och god fortsättning till dig och familjen!!! Vore kul att få plåta med dig i sommar. Du och PM kan visa mig Forsakar, kanske??

Va rädd om dig som den fina tjej du är!!! "Klick" /PeterL

E M M A F O T O sa...

Hej, Detsamma på dig!
haha, nu flödar det bilder här.
nej, den skånska vintern är ju inte rolig. Tackar!

ja, det hade varit roligt, det kan vi absolut göra!

/Emma.